Portrapport

Så er porten ved Netto endnu engang blevet påkørt af en af de store varetransporter. Det er ærgerligt både for os og for den chauffør, som glemte at se sig for.

Porten er forsynet med blinkende advarselslys og chaufførerne på varetransporterne kan faktisk sikre, at porten står åben i 6 minutter. Det skulle vel være tilstrækkeligt, men hvis man lige prøver at smutte ind, kan det åbenbart gå galt.

Påkørslen er selvfølgelig anmeldt og en ny port sat i produktion. Der vil også denne gang gå ca. 8 uger inden porten igen er i funktion. Indtil videre er enhver påkørsel blevet betalt af diverse forsikringsselskaber, så for os er det alene irritationen over, at vores gård nu står åben døgnet rundt.

Det kan oplyses, at vi er i stadig kontakt med Netto, både med butikschefen lokalt og med Netto centralt. Det er vores håb, at de lægger pres på chaufførerne og hjælper dem med at bakke ind. Desværre hjælper det tilsyneladende ikke meget.

Netto har i øvrigt bedt om at få lov til at sætte videoovervågning op i portåbningen. Om det hjælper på chaufførernes muligheder for at ramme hullet kan man vel stille sig tvivlende overfor, men det kan måske øge sikkerheden (også når porten ikke virker).

Bestyrelsen.

Skriv en kommentar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.